Your cart

Your cart is empty

View our most popular collections

Frequently asked questions & answers

Do you have a burning question that is not yet answered on our website? Then you may find the answer below. Are you still unable to find the right answer? Then please do not hesitate to contact us.

Shoppen op afspraak

Voor welke afdelingen moet ik een afspraak maken?

Voor onze afdeling "Moeder van de Bruid of Bruidegom" en gala is het nodig om een afspraak te maken. We willen graag iedereen van het juiste advies voorzien, dus hier kunnen we geen klanten zonder personeel toelaten.

Oriënteren kun je op onze website. We zijn een van de weinige gelegenheidswinkels die open en eerlijk zijn over ons aanbod en prijzen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan als je onze boutique bezoekt.

Als je langskomt zonder afspraak en onze agenda het toelaat, helpen we je natuurlijk graag, maar klanten met een afspraak hebben voorrang. De afdelingen Party & Wedding en casual kun je bezoeken zonder een afspraak te maken.

Hoe maak ik een afspraak?

Een afspraak plan je gemakkelijk zelf in via onze website. Dit kun je doen door rechts onder op deze pagina op de button "Plan afspraak" te drukken en dan te kiezen voor het kleedmoment. Ook kun je naar deze pagina gaan voor meer informatie.

Account

Kan ik het wachtwoord voor mijn account wijzigen?

Indien gewenst kun je op ieder moment je wachtwoord van je account aanpassen. Ga naar 'mijn account' en kies dan bij 'mijn wachtwoord' voor wijzigen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen probleem, je kunt je wachtwoord opvragen en herstellen door bovenin de pagina naar de 'mijn account' pagina te gaan en vervolgens te klikken op 'wachtwoord vergeten'. 

Mijn gegevens zijn veranderd, hoe geef ik dit door?

Je kunt je gegevens aanpassen in je 'mijn account' omgeving. Wees je er wel van bewust dat indien je een adres aanpast gelijk nadat je een bestelling hebt geplaatst deze bestelling niet automatisch van je nieuwe adres voorzien wordt.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Indien je je account wilt verwijderen kun je contact met ons opnemen. Geef duidelijk je naam en adres gegevens door en indien je dit per mail doet, mail dan vanaf het mail adres dat bij ons bekend is.

Aan- en af-melden van de nieuwsbrief?

Wil je op de hoogte gehouden worden via onze nieuwsbrief dan kan dit door onderaan iedere pagina je e-mailadres in te voeren en je gratis in te schrijven.

Uitschrijven kan op verschillende manieren.


01. Door te klikken op de afmeldlink in de mails die we versturen.
02. Door ons te contacteren via onze contact pagina. Indien je ons een mail stuurt om je af te melden, mail deze dan vanaf je mailadres dat bekend is in ons systeem.

Garantie & Klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. Via onze contact pagina heb je verschillende opties om ons te contacteren. Samen zullen we dan naar een passende oplossing zoeken.

Klachten

Natuurlijk gaan we samen je klacht oplossen. Neem contact met ons op en leg ons je klacht/probleem uit. We zullen je klacht altijd serieus nemen en binnen uiterlijk 2 weken afhandelen.

Zorg ervoor, indien je ons mailt of appt, dat je zoveel mogelijk informatie mee stuurt zoals je naw gegevens, bestelnr en eventueel foto's. Dan kunnen we je klacht nog sneller behandelen. Belangrijk is dat het artikel gewassen/schoon is als deze al reeds gedragen is en je ermee terug naar onze boutique komt.

Prijsverschil

Helaas kunnen we prijsverschillen achteraf niet compenseren bij aanbiedingen of afprijzingen.

Ook gaat Dresses Boutique niet mee in aanbiedingen, afprijzingen of andere promoties van andere retailers die gelijke artikelen/merken verkopen als Dresses Boutique. Er is hiervoor dus geen recht op compensatie.

Verkeerde prijs

Kennelijke vergissingen of kennelijke prijs fouten in het aanbod binden Dresses Boutique niet om deze goederen te leveren/mee te geven. We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat de prijzen kloppend zijn in de boutique en in de webshop, maar kunnen een menselijke fout niet uitsluiten.

Bieden jullie maatgarantie?

Helaas kunnen wij je geen maatgarantie bieden als je (veel) kilo's afvalt of aankomt in de tijd nadat je je jurk of ander(e) item(s) bij ons hebt gekocht. Dit is op eigen risico.

Gelegenheid/feest is gecanceld!

We begrijpen dat situaties kunnen veranderen, maar we willen je erop wijzen dat we geen restitutie kunnen geven als het evenement zoals communie, gala, bruiloft of een ander feest waarvoor je je outfit hebt gekocht, wordt geannuleerd. Dit geldt zelfs als alle labels en kaartjes nog aan het artikel vastzitten.

Binnen de ruiltermijn van 14 dagen kun je echter wel binnen deze periode een alternatieve outfit uitzoeken voor hetzelfde bedrag. We willen benadrukken dat er ook geen tegoedbon wordt verstrekt. We staan klaar om je te helpen binnen deze richtlijnen.

Maten

Welke maten verkopen jullie?

Ons assortiment omvat diverse maten per merk en artikel, waarbij we een scala aan keuzes bieden, variërend van maat 32 tot en met 52. Tijdens jouw zoektocht naar de perfecte outfit staan wij klaar om je te assisteren en te begeleiden. Ons doel is om ervoor te zorgen dat je de outfit vindt die volledig aan jouw wensen voldoet.

Bieden jullie maatgarantie?

Helaas kunnen wij je geen maatgarantie bieden als je (veel) kilo's afvalt of aankomt in de tijd nadat je je jurk of ander(e) item(s) bij ons hebt gekocht. Dit is op eigen risico.

Ruilen & Retourneren

Kan ik buiten de retour periode producten nog ruilen?

Na afloop van de ruilperiode van 2 weken is het helaas niet meer mogelijk om je aankoop te ruilen.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie?

Welke betaalmethoden bieden jullie?

Rechtsonder op deze pagina vind je de altijd actuele betaalmethoden.

In onze boutique kun je op de onderstaande manieren betalen:
- Contant
- Pin
- Creditcard
- American Express
- Dresses Boutique gift card

Kan ik veilig betalen in jullie webshop?

Natuurlijk vind je het belangrijk om veilig online te kunnen shoppen. Wij maken gebruik van een beveiligde internetverbinding, zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een beveiligde SSL-server aan de gesloten sleutel bovenaan je scherm.

Ik woon in het buitenland, kan ik bij jullie online kopen?

Slechts een klein gedeelte van onze collecties verkopen wij online. De items die je online kunt kopen kunnen we naar verschillende landen binnen de EU versturen. Heb je een speciaal verzoek neem dan contact met ons op.

Levertijd

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 17.00 uur worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. Indien wij afwijkende levertijden hebben voor een product zullen wij dit vermelden op de desbetreffende productpagina. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 uur plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Gedurende het gehele proces zullen we je op de hoogte houden per mail wat betreft de status van je pakket. Je vind tevens in de mails een track & trace code waarmee je zelf kunt kijken wanneer je je pakket kunt verwachten.

Je kunt gemakkelijk via deze website je pakket volgen.

Bij brievenpus post zoals bij kleinere acessoires is er helaas geen track & trace code beschikbaar.

Verzending & Verzendkosten

Wat gebeurd er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Indien je niet thuis bent zal de bezorger proberen je pakket af te leveren bij een van je buren of zal de bezorger een briefje achterlaten met bezorginformatie. Tevens kun je via de track & trace code je pakket traceren.

Ik heb mijn pakket niet ontvangen!

Indien je je pakket niet hebt ontvangen controleer dan via de track & trace code of je kunt achterhalen waar je pakket zich bevind of dat er een briefje is achtergelaten dat je pakket bij een van je buren is afgegeven.

Kun je alsnog je pakket niet vinden, neem dan contact met ons op en vermeld duidelijk je bestelnummer en je naw gegevens. Wij zullen je pakket dan zoeken voor je.

Mijn pakket is teruggestuurd door de bezorger, wat nu?

Indien de bezorger je pakket heeft teruggestuurd naar Dresses Boutique en je hebt je bestelling als betaald, dan zullen we de kosten binnen 2 weken terugstorten op je rekening. Je kunt je order opnieuw bestellen. Indien wij de verzendkosten hebben betaald zullen deze van het totaal retour te ontvangen bedrag afgetrokken worden.

Mijn pakket is incompleet, wat nu?

Indien niet alle items in je pakket zitten bij ontvangst vragen we je vriendelijk om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.

Ik heb het verkeerde artikel/maat ontvangen, wat nu?

Indien je het verkeerde artikel of de verkeerde maat hebt ontvangen vragen we je vriendelijk om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.

Verzendkosten

De vermelde prijzen in de webshop zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten die wij per order hanteren binnen Nederland zijn € 5.- Wij verzenden niet naar de wadden eilanden. Verzendkosten buiten Nederland worden automatisch berekend bij de checkout.