Häufig gestellte Fragen

Account

Je kunt ervoor kiezen om je aankopen zonder account af te rekenen. Het voordeel van het gratis aanmaken van een account bij Dresses Boutique is dat je gegevens in het systeem bekend zijn en het dus eenvoudig is om je bestelling snel te plaatsen. Daarnaast kun je in je account je bestelgeschiedenis bekijken, je DRESSY POINTS bekijken, de voortgang van je bestelling inzien, en nog veel meer. Als je de eerste keer een order plaatst krijg je een welkomstmail waarin je een wachtwoord kunt aanmaken voor je eigen account zodat in de toekomst bestellen nóg makkelijker wordt en je altijd inzicht hebt in je bestelstatus.

Indien gewenst kun je op ieder moment je wachtwoord van je account aanpassen. Ga naar 'mijn account' en kies dan bij 'mijn wachtwoord' voor wijzigen.

Geen probleem, je kunt je wachtwoord opvragen en herstellen door bovenin de pagina naar de 'mijn account' pagina te gaan en vervolgens te klikken op 'wachtwoord vergeten'. 

Je kunt je gegevens aanpassen in je 'mijn account' omgeving. Wees je er wel van bewust dat indien je een adres aanpast gelijk nadat je een bestelling hebt geplaatst deze bestelling niet automatisch van je nieuwe adres voorzien wordt.

Indien je je account wilt verwijderen kun je contact met ons opnemen. Geef duidelijk je naam en adres gegevens door en indien je dit per mail doet, mail dan vanaf het mail adres dat bij ons bekend is.

Wil je op de hoogte gehouden worden via onze nieuwsbrief dan kan dit door onderaan iedere pagina je e-mailadres in te voeren en je gratis in te schrijven.

Uitschrijven kan op verschillende manieren.

01. Door te klikken op de afmeldlink in de mails die we versturen.
02. Door naar deze pagina te gaan en je mailadres in te vullen en op de "Unsubscribe" button te klikken.
03. Door ons te contacteren via onze contact pagina. Indien je ons een mail stuurt om je af te melden, mail deze dan vanaf je mailadres dat bekend is in ons systeem.

BETAALMETHODEN

Je kunt je bestelling op verschillende manier betalen. Wij hanteren de volgende betaalmethoden via onze webshop:

- Creditcards
- IDEAL
- Klarna
- Maestro
- Mastercard
- Visa
- Bancontact
- Sofort
- Dresses Boutique gift card

In onze boutique kun je op de onderstaande manieren betalen:
- Contant
- Pin
- Creditcard
- Dresses Boutique gift card

Aangezien we meerdere betaalmogelijkheden bieden kun je direct betalen óf ervoor kiezen om via Klarna achteraf te betalen.

Natuurlijk vind je het belangrijk om veilig online te kunnen shoppen. Wij maken gebruik van een beveiligde internetverbinding, zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een beveiligde SSL-server aan de gesloten sleutel bovenaan je scherm.

Indien je in het buitenland woont en betaald via een buitenlandse bankrekening kun je momenteel alleen vanuit Duitsland, Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken kiezen voor de 'achteraf betalen via Klarna' optie.

GARANTIE & KLACHTEN

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. Via onze contact pagina heb je verschillende opties om ons te contacteren. Samen zullen we dan naar een passende oplossing zoeken.

Natuurlijk gaan we samen je klacht oplossen. Neem contact met ons op en leg ons je klacht/probleem uit. We zullen je klacht altijd serieus nemen en binnen uiterlijk 2 weken afhandelen.

Zorg ervoor, indien je ons mailt of appt, dat je zoveel mogelijk informatie mee stuurt zoals je naw gegevens, bestelnr en eventueel foto's. Dan kunnen we je klacht nog sneller behandelen.
Mochten we er ondanks alle inspanningen toch samen niet uitkomen dan willen we je erop wijzen dat het mogelijk is om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Helaas kunnen we prijsverschillen achteraf niet compenseren bij aanbiedingen of afprijzingen. 

Kennelijke vergissingen of kennelijke prijs fouten in het aanbod binden Dresses Boutique niet om deze goederen te leveren/mee te geven. We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat de prijzen kloppend zijn in de boutique en in de webshop, maar kunnen een menselijke fout niet uitsluiten.

LEVERTIJD

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 17.00 uur worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. Indien wij afwijkende levertijden hebben voor een product zullen wij dit vermelden op de desbetreffende productpagina. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 uur plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Gedurende het gehele proces zullen we je op de hoogte houden per mail wat betreftr de status van je pakket. Je vind tevens in de mails een track & trace code waarmee je zelf kunt kijken wanneer je je pakket kunt verwachten.

Maten

Er is per maat maar een kleine voorraad beschikbaar aangezien we exclusiviteit belangrijk vinden en dus geen grote voorraad hebben. Het kan dus voorkomen dat je favoriete item uitverkocht is. In dit geval kun je als je op de maat klikt je e-mailadres opgeven en zul je een e-mail ontvangen als de maat weer voorradig is doordat deze bijvoorbeeld retour gestuurd is.

De meeste items verkopen we vanaf maat 34 tot en met maat 50. Voor een aantal artikelen geldt dat deze 1size of in s/m, m/l, l/xl zijn. Dan staat dit expliciet erbij vermeld. Indien een artikel kleiner of groter uitvalt dan de reguliere maatvoering vermelden we dit bij de productinformatie.

Klik hier om naar onze maatvoering pagina te gaan. Dit is een gemiddelde. Het kan voorkomen dat bepaalde items afwijken van deze tabel. In de productinformatie zullen we vermelden als we merken dat items groter of kleiner uitvallen als ons gemiddelde.

RUILEN & RETOURNEREN

Nee, de kosten voor het retour sturen van je order betaal je zelf. Indien je alle items retour stuurt zul je echter wel de eventueel gemaakte verzendkosten retour ontvangen.

We zullen na ontvangst van je pakket deze zo snel mogelijk verwerken in ons systeem en trachten binnen 3-7 werkdagen je geld weer op je rekening terug te storten. Voor buitenlandse betalingen trachten we binnen 14 werkdagen het geld terug te storten.

Bij je order voegen we een pakbon toe waarop al je gegevens en de artikelen die je hebt besteld te zien zijn. Op deze pagina kun je je retour aanmelden en wij zullen deze dan zo snel mogelijk verwerken.

Mocht het toch niet lukken om een of andere reden, neem dan gerust contact met ons op zodat wij je verder kunnen helpen. Vermeld altijd je naw gegevens en order nr.

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

VERZENDINGEN & VERZENDKOSTEN

Indien je niet thuis bent zal de bezorger proberen je pakket af te leveren bij een van je buren of komt deze terug op een later tijdstip. Indien je een tweede keer niet thuis bent zal de bezorger een briefje achterlaten met bezorginformatie. Tevens kun je via de track & trace code je pakket volgen en de leverdatum aanpassen.

Indien je je pakket niet hebt ontvangen controleer dan via de track & trace code of je kunt achterhalen waar je pakket zich bevind of dat er een briefje is achtergelaten dat je pakket bij een van je buren is afgegeven.
Kun je alsnog je pakket niet vinden, neem dan contact met ons op en vermeld duidelijk je bestelnummer en je naw gegevens. Wij zullen je pakket dan zoeken voor je.

Indien de bezorger je pakket heeft teruggestuurd naar Dresses Boutique en je hebt je bestelling als betaald, dan zullen we de kosten binnen 2 weken terugstorten op je rekening. Je kunt je order opnieuw bestellen.

Indien niet alle items in je pakket zitten bij ontvangst vragen we je vriendelijk om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.

Indien je het verkeerde artikel of de verkeerde maat hebt ontvangen vragen we je vriendelijk om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.

De vermelde prijzen in de webshop zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten verschillen per besteding/land. Op deze pagina vind je een overzicht van de tarieven die we hanteren.

Woon je in de buurt dan bieden we je de mogelijkheid om tijdens het afrekenproces bij stap 1 te kiezen voor de optie "Ophalen". Als je voor deze optie kiest hangt de bestelling binnen 4 uur na het ontvangen van de betaling voor je klaar. Je krijgt een mail als je bestelling klaar hangt.  De 14 dagen retourrecht gaan vanaf het moment van betaling in. Wordt de bestelling later dan deze 14 dagen opgehaald heb je geen recht meer om te ruilen/retourneren.

Indien je woonachtig bent in Sittard, dan krijg je automatisch d.m.v. het invoeren van je postcode (6130, 6131, 6132, 6133, 6134, 6135, 6136 & 6137) de mogelijkheid om te kiezen voor de gratis extra service "local delivery". We zullen dan ons best doen om je order binnen 24/48 uur bij je thuis te bezorgen.

Overig

Wij doen ons uiterste best voor jou als klant. Daar hoort bij dat je ons eenvoudig kunt contacteren via verschillende wegen. Mocht je vragen hebben over het een of ander dan verwijzen we je door naar onze  contact pagina waar alle mogelijke contact opties weergeven zijn voor je.

Shoppen bij Dresses Boutique wordt nóg leuker met het sparen van 'DRESSY POINTS'! Door gratis een account aan te maken kun je op verschillende manieren punten sparen. Klik hier om de meest gestelde vragen pagina te bezoeken.

Het zijn vreemde tijden waarin we met zijn allen ons best moeten doen om de Corona (Covid-19) pandemie onder controle te krijgen. Dresses Boutique heeft duidelijke richtlijnen hiervoor opgesteld die je op deze pagina kunt lezen. Ook hangen deze richtlijnen duidelijk zichtbaar in de winkel.